czwartek, 29 grudnia 2016

Rustykalne drzwi przesuwne

Minęło już kilka miesięcy od przeprowadzki i zdążyliśmy się już zadomowić w nowym miejscu. Zmęczenia po roku remontu też już opadło, czas więc pokazać dalsze projekty, które przez ten czas planowałam i realizowałam :)

W trakcie planowania sypialni, okazało się, że w tak małym pokoiku nie zmieszczą się razem tradycyjne drzwi i łóżko większe niż 120 cm..., tymczasem miało tam wejść łóżko z dawnego mieszkania, które było o 20 cm szersze.

Rozwiązaniem były więc drzwi przesuwne... lub brak drzwi. Na to nie mogłam sobie pozwolić - powiedzcie same - jak zaszyć się na pół godziny w sypialni z ciekawa książką i gorącą herbatą, kiedy zewsząd dobiegają dźwięki bajek, ponieważ dziecko ma też swój czas na oglądanie? Nie mówiąc już o kotach, które zazwyczaj w środku nocy urządzają sobie szalone gonitwy. Drzwi były więc koniecznością. Marzyły mi się takie, które będą ładnie się prezentowały i spełniały też funkcję lustra.

Początkowo rozglądałam się za pięknymi, kutymi, rustykalnymi systemami drzwi przesuwnych, ale jak pewnie niejedna z Was się już przekonała - ceny  tych cacuszek są dość wysokie. Potrzebowałam więc innego, tańszego rozwiązania. Postanowiłam zrobić drzwi przesuwne na podstawie profili aluminiowych do drzwi przesuwnych, dostępnych w jednym z marketów budowlanych, desek sosnowych, lustra zdobytego na Olx i kilku listew, które mi zostały z innych projektów oraz końcówek listew przypodłogowych. A oto efekt:






 Jak przebiegały prace nad budową drzwi pokażę w następnym poście. O ile początkowo obawiałam się, że na pewno coś pójdzie nie tak, okazało się jednak, że montaż drzwi jest dziecinnie prosty i nie należy się go obawiać - w zasadzie wystarczy na odpowiedniej wysokości zamontować listwę aluminiową i na niej powiesić zrobione przez siebie drzwi. Po kilku miesiącach użytkowania mogę powiedzieć, że sprawdzają się znakomicie :)

Zależało mi na tym, by nie było widać w jaki sposób zostały zawieszone drzwi, więc profile aluminiowe zamaskowałam maskownicą, ozdobioną szablonem. Dzięki temu prawie nie widać że są tu jakieś drzwi, większość gości myśli, że jest to lustro...



5 komentarzy:

  1. Drzwi są cudowne a kolor jaki śliczny.

    OdpowiedzUsuń
  2. wiesz co.... zamurowało mnie! to jest piękne! i jakie pomysłowe i niesztampowe.. normalnie zachwyciłąś mnie i pomysłem i wykonaniem.. widać w tym serce .. brawo kochana.. piękną sobie stworzyłaś świątynie swojego spokoju:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję, to jeden z moich ulubionych projektów w tym mieszkaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przesuwane drzwi w sypialni to naprawdę świetne rozwiązanie. Przede wszystkim duża oszczędność przestrzeni. Idealnie by się sprawdziły w naszym wnętrzu. Zastanawiam się, czy w tej kwestii poradzić się także architektów https://projektowanie-wnetrz-online.pl/aranzacje/sypialnia .

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz:)